SEO i SEM

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej pozwala na dotarcie do szerszego grona odbiorców, warto więc zadbać o to, aby cały proces przeprowadzony został w sposób prawidłowy i zgodny ze wszystkimi normami etyki zawodowej, co – jak się okazuje – nie zawsze i nie dla wszystkich jest jasne i oczywiste.

W przestrzeni wirtualnej znaleźć można dwa określenia na pozycjonowanie, definiowane przez kolory czerni i bieli, które odnoszą się do stopnia uczciwości w podejściu do pracy zawodowej. O ile białe pozycjonowanie praktykowane jest przez uczciwe agencje interaktywne, o tyle pozycjonowanie czarne jest nie do przyjęcia, jeżeli chce się skutecznie promować własną firmę w internecie. Zwykle poczynania „specjalistów” zajmujących się czarnym pozycjonowaniem balansują na granicy praktyk hakerskich i pozwalają na szybkie osiągnięcie spodziewanych pozycji strony w rankingach wyszukiwarki, na dłuższą metę okazują się być jednak całkowicie nierentowne i nieopłacalne. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że mechanizmy wyszukiwarek internetowych błyskawicznie wychwytują cyfrowe oszustwa, w konsekwencji banując lub całkowicie usuwając stronę www.

Z pewnością żaden przedsiębiorca nie będzie ryzykował utratą dobrego imienia własnej firmy i zlikwidowaniem swojej strony www, dlatego też jeżeli konieczne jest zadbanie o prawidłową i zyskowną promocję prowadzonego przez siebie przedsięwzięcia, konieczne jest zdecydowanie się na współpracę z profesjonalistami, posługującymi się wyłącznie uczciwymi metodami i technikami internetowej promocji.